Kreiranje podobnih občinstev – lookalike audience

2017-11-22T16:11:22+00:00 13/03/2017|

Facebook vam v procesu oglaševanja nudi veliko različnih možnosti, skozi katere lahko dosežete svoje potencialne stranke. Najpomembnejša poteza pri oglaševanju je namreč prav ciljanje pravega – vam relevantnega občinstva s kakovostnim oglasom in dobrim sporočilom.

V kolikor je obisk na vaši spletni strani majhen in vaša e-mail baza prav tako, je kreiranje podobnih občinstev – lookalike funkcija – odlična za vas. Lookalike ciljna skupina so namreč  uporabniki Facebooka, ki bodo najverjetneje zainteresirani za vaš posel, ker so podobni uporabnikom, ki so že vaše stranke. Osnova za kreiranje podobnih občinstev pa so vaši dosedanji konverzijski cilji / promet na vaši spletni strani / e-mail lista / všečki na FB strani / ogledi videjev / ostali kontaktni podatki…

Prvi korak pri ustvarjanju podobnih ciljnih skupin (lookalike audience) je torej kreiranje ciljne skupine, znotraj katere so zajete vaše stranke (uvoz e-mail liste, kreiranje ‘custom audience’), ta pa mora vsebovati vsaj 100 ljudi oziroma kontaktnih podatkov. Podobne ciljne skupine lahko ustvarimo tudi iz Remarketing ciljnih skupin. Remarketing je namreč orodje, kjer kreiramo bazo obiskovalcev, ki so v nekem časovnem obdobju obiskali našo spletno stran oziroma spletno trgovino. Več o Remarketingu oziroma ponovnem targetiranju lahko preberete TUKAJ.

Kaj ima skupnega nekdo, ki kupuje zazidljivo parcelo v Mariboru z nekom, ki obnavlja stanovanje v Kamniku?

Šele na podlagi prednastavljenih občinstev lahko namreč ustvarite podobno ciljno skupino; to naredite tako, da izberete državo ciljanja in odstotek ujemanja z vašim obstoječim občinstvom.  Predlagam vam, da ustvarite podobno ciljno občinstvo z največ 5% ujemanjem (nekje od 1000 do 50.000 ljudi), saj kreiranje večje ciljne skupine res pomeni večji doseg, a hkrati zmanjšuje raven podobnosti med občinstvi. Zelo pomembno je, da je prednastavljeno občinstvo, na podlagi katerega ustvarite lookalike audience kakovostno – boljše je, boljši bodo vaši rezultati oglaševalske kampanje. Dobro je tudi vedeti, da iz enega prednastavljenega občinstva lahko kreirate kar do 500 podobnih občinstev.

 

Kako pa Facebook poišče podobne ljudi in kreira takšna občinstva? Na podlagi podatkov o uporabnikih, ki so že vaše stranke. Izslušči torej njihove demografske značilnosti, interese, to v katere objave se vključujejo, katere Facebook strani imajo všečkane in tako naprej, na podlagi zbranih podatkov pa poišče uporabnike na Facebooku, ki so le tem podobni.

Če poenostavimo na primeru: Kaj ima skupnega nekdo, ki kupuje zazidljivo parcelo v Mariboru z nekom, ki obnavlja stanovanje v Kamniku? Oba urejata svoj dom, torej najbrž tudi oba na spletu iščeta podjetja, ki se ukvarjajo z izdelavo oken in vrat / polaganjem ploščic / prodajo pohištva… Facebook takšne ljudi poveže in na podlagi podatkov o vaši dosedanji stranki poišče tiste, ki bodo najverjetneje zainteresirani za vaše storitve ali izdelke.

Kaj pa v praksi? Kako ustvarimo podobno ciljno skupino?

  • V urejevalniku oglasov izberemo možnost ‘orodja’ in nato ‘audiences’.

  • V zavihku ‘create audience’ izberemo ‘lookalike audience’.

  • Nato določimo ‘vir’ (naša prednastavljena ciljna skupina, na podlagi katere naj Facebook poišče podobno občinstvo)
  • Določimo državo, v kateri naj Facebook poišče lookalike audience.
  • Določimo odstotek podobnosti.
  • Kliknemo ‘create audience’ oziroma ‘ustvari ciljno skupino’.

Kaj pa vi, ste že ustvarili podobna občinstva? Kolikšen odstotek podobnosti se je najbolj obnesel? Ali pa se morda težko spopadate s kreiranjem oglasov, ki vsebujejo podobna občinstva? Obrnite se na nas, z veseljem vam bomo pomagali.

info@boostup.si