Vse, kar morate vedeti o oglaševanju na internetu

2017-11-22T16:10:30+00:00 12/04/2017|

Digitalnost premika meje komuniciranja, kot smo jih poznali do sedaj. Pametni telefoni, video reklame, mobilno oglaševanje, e-mail marketing in prav vsak dan novi trendi; digitalnost je povsod. Internet je že v letu 2015 postal največji oglaševalski medij in prehitel tako radio, kot tudi televizijo. Tudi v Sloveniji se rast oglaševanja na internetu strmo vzpenja, kar dokazuje dejstvo, da je Slovenija po rasti digitalnega oglaševanja kar na 4. mestu med evropskimi državami. Strokovnjaki pa predvidevajo, da bodo podjetja do leta 2021 (kar je samo čez 4 leta), porabila kar 75 odstotkov vseh sredstev, prav za digitalno trženje.

KAJ SPLOH JE DIGITALNI MARKETING IN ZAKAJ JE OGLAŠEVANJE NA INTERNETU BOLJ DONOSNO?
Digitalni marketing je besedna zveza, ki označuje oglaševanje storitev ali produktov preko digitalnih oziroma elektronskih medijev, s pomočjo uporabe interneta, mobilnih in ostalih interaktivnih naprav. Ker gre tudi za uporabo spleta, digitalnemu marketingu pogosto pravimo oglaševanje na internetu, ki pa strmi k celoviti spletni strategiji, usmerjeni le v rezultate.
Oglaševanje na internetu je cenovno ugodneje od ostalih oblik oglaševanja, saj ves vložek namenimo za oglase, katere prikazujemo točno določeni, nam relevantni, ciljni skupini. Ciljna skupina namreč nikoli niso prav vsi potrošniki, kot se lahko zdi zaradi reklam na televiziji ali radiu. Na internetu imamo možnost da jasno definiramo, kdo že kupuje naše izdelke oziroma za koga smatramo, da jih še bo. Ciljno skupino definiramo tako, da določimo katerega spola so naši kupci, kateri starostni skupini pripadajo, kakšni so njihovi interesi, kdaj so prisotni na spletu, katero vsebino berejo, kakšne so njihove potrošne navade in tako naprej. Zaradi tega je naš vložek v oglaševanje veliko bolj racionalno porabljen, saj nam oglaševanje na internetu omogoča, da z oglasi dosežemo ljudi, za katere menimo, da bodo postali naš kupec. Če ciljne skupine še ne poznamo, je bistvenega pomena testiranje oglasov.

ZAKAJ POSTAJAJO OGLASI NA INTERNETU VEDNO DRAŽJI?
Potrošniki vse več časa preživimo na svojih pametnih telefonih, tablicah in računalnikih, zaradi česar je razširjena ponudba na internetu dobrodošla tako za nas, kot seveda tudi za ponudnike oziroma prodajalce. Potrošniki namreč iščemo vedno enostavnejše in vse hitrejše načine, kako najti in kupiti produkt, katerega v nekem trenutku potrebujemo, ponudniki pa iščejo nove možnosti za poslovni razvoj in povečano prodajo svojih izdelkov. To gre v današnjih digitalnih časih seveda z roko v roki, a ker je ponudnikov na spletu vse več, je oglaševalski prostor vedno bolj zasičen z vsemi vrstami reklam in oglasov. Če ste na internetu prisotni že dlje časa ste se najbrž vprašali, zakaj ste še tri leta nazaj za enak oglas plačali manj in prodali več, kot danes. Ker je konkurenca večja, je potrebno tudi bolj skrbno oblikovati in optimizirati oglase, hkrati pa ponuditi več, da je ponudba potrošnikom zanimiva.

Če ste na internetu prisotni že dlje časa ste se najbrž vprašali, zakaj ste še tri leta nazaj za enak oglas plačali manj in prodali več, kot danes.

ZAKAJ JE OGLASE POTREBNO DNEVNO OPTIMIZIRATI?
Merjenje je tisto, kar naredi marketing znanost. Veliko ljudi misli, da je proces oglaševanja na internetu sestavljen samo iz priprave in izdelave oglasov, katere potem pustiš mirovati v upanju, da ti bodo prinesli rezultate. A pravo delo se s kreiranjem oglasov šele začne. Naloga oglaševalca skozi testiranje je ugotoviti, kdo je njegova idealna stranka in kakšne vrste oglas jo prepriča v nakup. Z oglasi je potrebno eksperimentirati, jih testirati, se igrati z besedilom, fotografijami, oblikami objav, različnimi platformami in tako naprej.
Če izdelamo samo eno kreativo, namreč preprosto povedano igramo loterijo – oglašujemo na vse ali nič.
Oglaševalske kampanje je nato potrebno dnevno optimizirati, spremljati kazalce uspeha, ključne besede in preusmerjati sredstva iz slabših na boljše oglase. Le na tak način lahko oglaševanje postane tudi kreativni presežek, ki pripelje do odličnih prodajnih rezultatov, ne pa le še en zgrešen projekt, na katerem smo zapravili čas in denar.

Merjenje je tisto, kar naredi marketing znanost.

KAKŠNA JE RAZLIKA MED FACEBOOKOM IN GOOGLOM?
Če ste se kadarkoli vprašali, kje se nahajajo vaši kupci; odgovor je preprost – na internetu. Na Facebooku in Googlu. Gre namreč za dva najbolj zaželena oglaševalska kanala, ki sta odgovorna za kar 76% rasti vsega internetnega oglaševanja. Facebook je v digitalnem svetu ena izmed najenostavnejših in cenovno najučinkovitejših poti za promocijo izdelkov in hkrati za komunikacijo s potencialnimi strankami tako doma, kot tudi v tujini. Omogoča nam ozko določanje ciljne skupine na podlagi starosti, spola, lokacije, interesov in tako naprej, zaradi česar je lahko ob pravilni izbiri cilja oglaševanja in primerni optimizaciji, oglaševanje izredno uspešen prodajni projekt. Za razliko od Facebooka pa Google vodi v tem, da z oglasi nagovarja kupce v trenutku, ko nas ti iščejo, plačamo mu pa le takrat, ko nekdo klikne na oglas. Google AdWords je Googlov program za oglaševanje, kateri ob pravilni rabi in odlični optimizaciji velja za najdonosnejšo pot oglaševanja na internetu. Čeprav gre pri Facebooku in Googlu za dva različna kanala pa velja, da najboljšo prepoznavnost in prodajo dosežemo prav takrat, ko smo prisotni na obeh.

 


ZAKAJ JE DOBRA SPLETNA STRAN TAKO ZELO POMEMBNA?
Super je, ko imamo odlično poslovno Facebook stran (ali stran na katerem drugem družbenem omrežju) in še boljše je, ko so naši oglasi kvalitetni in učinkoviti. A ne glede na oboje, pa nam lahko slaba spletna stran uniči tako prodajo, kot tudi zaupanje v blagovno znamko. Veliko ponudnikov na internetu se namreč ne zaveda, da je za zaključek nakupa potrebna celotna odlična uporabniška izkušnja, od klika na oglas pa vse do (na primer) izpolnitve obrazca za nakup v spletni trgovini. Spletna stran je odsev podjetja, je poslovna vizitka, kamor obiskovalec pride po več informacij, zato je pomembno, da je sestavljena v izobraževalnem duhu in optimizirana za različne vrste elektronskih naprav. Če nekdo klikne na oglas velja, da je izkazal zanimanje za navedeno ponudbo in če nakupa ne zaključi pomeni, da ga je na spletni strani najverjetneje nekaj zmotilo. Možnosti, zakaj nekdo ni opravil nakupa je seveda več, morda se želi pozanimati o ponudbi še drugje, morda čaka na mesečno plačo, mogoče je še v fazi odločanja…, a če spremljate oglase in vidite, da je obisk na spletni strani velik, nakup pa minimalen, obstaja največja možnost, da je za to kriva prav spletna stran. Zato razmislite, ali je spletna stran dodana vrednost k vaši blagovni znamki, ali le surova in dolgočasna stran, ki ljudi odvrne od zanimanja za ponudbo.

Ljudje zaupamo ljudem, zato ne skrivajte vaših zaposlenih, kulture vašega podjetja in njegove značilnosti!

ALI REMARKETING RES DELUJE?
Strokovnjaki pravijo, da ne obstaja dobra oglaševalska kampanja brez remarketing oglasov. Gre namreč za orodje, kjer najprej kreiramo bazo obiskovalcev, ki so v nekem časovnem obdobju prek oglasov že obiskali našo spletno stran, nato pa posebej zanje kreiramo nove oglase, ki jih dodatno vzpodbujajo k nakupu. Ker ciljamo na ljudi, kateri so že seznanjeni z našo ponudbo in so zanjo že pokazali zanimanje, nam remarketing oglaševanje zagotavlja od 2 do 5 krat nižje stroške, kot oglaševanje novim strankam, v katerih je najprej sploh potrebno vzpodbuditi zanimanje za naše izdelke ali storitve. Verjetnost za konverzijo pri uporabnikih, katere smo ponovno ciljali se tako poveča za kar 70 odsototkov, zaradi česar lahko trdimo, da je remarketing ali ponovno trženje res ena najboljših metod oglaševanja na internetu. Več o remarketingu lahko preberete TUKAJ.

 

NAKUPNI PROCES SE NIKOLI NE ZGODI ČEZ NOČ
Vsak odlično usposobljen oglaševalec vam bo zatrdil, da se nakupni proces nikoli ne zgodi čez noč, zato je napačno predvidevati, da boste v samo enem tednu zaslužili več, kot ste imeli v oglaševanje namen vložiti v celem mesecu. Velja pravilo, da mora človek oglas povprečno videti od tri do petkrat, preden se odloči za nakup, seveda pa so tukaj še drugi dejavniki, kot je na primer cena – višja je, daljši je nakupni proces. Začetki so povsod težki in tudi pri digitalnem marketingu ni nič drugače. Skozi testiranje je potrebno spoznati ciljno skupino, razumeti njene želje in ugotoviti kaj jo prepriča v nakup. Ne zanemarite tudi dejstva, da se ljudje lažje poistovetijo z blagovno znamko, če vedo, kdo stoji za njo. Ljudje zaupamo ljudem, zato ne skrivajte vaših zaposlenih, kulture vašega podjetja in njegove značilnosti; kar 73% potrošnikov namreč pravi, da lahko zaradi prijaznih predstavnikov vzljubijo blagovno znamko. Vsebina katero nudite pa mora biti osredotočena na kupca, njegove želje in potrebe. Zaradi naštetih dejstev zna nakupni proces včasih biti dolgotrajen postopek a verjemite, izplačalo se bo.

 

 

Vse je digitalno in digitalnost je povsod. Če imate svojo blagovno znamko oziroma podjetje in se še niste lotili resnega oglaševanja na internetu, je zadnjič čas, da to storite. Če želite napredovati, ne smete zaostajati. Digitalno oglaševanje je hitro, efektivno in ugodno. Ustvarja popolne priložnosti tako za prodajalce, kot potrošnike. Strokovnjaki verjamejo, da digitalni marketing ni le trenutni trend, temveč prihodnost oglaševanja, ki bo kmalu nadomestil vse tradicionalne načine oglaševanja in zavladal svetu. Več razlogov zakaj oglaševati na internetu si lahko preberete TUKAJ.

 

Če želite, da vam pomagamo pri digitalnem oglaševanju nam pišite na info@boostup.si!