#7 namigov, kako do TOP Facebook strani

2017-11-22T16:08:36+00:00 09/06/2017|

Vedno znova se med podjetniki pojavlja vprašanje, kako učinkovito voditi svojo Facebook stran. Kaj in kdaj objavljati, kako prepričati obiskovalce da všečkajo, komentirajo, delijo objavo. Kaj vprašati, da bodo dobili odgovor in kako predstaviti produkt, da ga bodo kupili.  Na prvi pogled se namreč zdi precej enostavno – ustvariš Facebook stran, nastaviš profilno sliko, potem pa objaviš kakšno kul fotko ali pa zanimiv status in čakaš, da ga pokomentira ‘cel Facebook’.  A v praksi vsi vemo, da je to veliko težje – sploh če je tvoje podjetje šele start up ali pa si se pisanja zgodbe na internetu lotil šele pred kratkim.

V naš internetni poštni nabiralnik vedno znova prihajajo vprašanja, ki se navezujejo na temo Facebook strani – takšne, ki je uspešna in takšne, ki prodaja. Naš odgovor pa se vedno znova glasi: ”Prodajte dober spanec, ne vzmetnice.”.

In smo tukaj – prodajte dobro spanje, ne vzmetnice. Udobno hojo, ne čevljev. Modo, ne oblačila.

Hm, le kaj bi to pomenilo? ?

Pa gremo od začetka; najbrž vsi razumemo, da je Facebook družbeno omrežje in je zato v prvi vrsti namenjeno animaciji ljudi, virtualnemu druženju in zabavi. Pa čeprav se skoraj vsi tega resnično zavedamo, mnogi v svojih objavah (kaj šele v oglasih) ne spoštujejo navedenega dejstva, zaradi česar je njihova Facebook stran obsojena na propad. Z resnimi in dolgočasnimi objavami je na Facebooku zagotovo najlažje zgrešiti ali pa obratno, z živahnimi, raznolikimi in zanimivimi objavami prav zažigati.

Vendar, kako?

NAMIG #1

Povejte svojo zgodbo. Tudi če ni smešna ali zabavna – vaša je, kar ljudje cenijo in spoštujejo. Z osebnimi zgodbami se namreč lažje poistovetijo, kar v njih vzpodbudi zaupanje v blagovno znamko, to pa sčasoma pripelje tudi do nakupa. Študije pišejo o tem, da so potrošniki v kar 70% bolj zvesti blagovni znamki, če vedo, kdo stoji za njo in če jim je ta oseba pri srcu. Saj veste, tudi od prodajalke oblačil boste raje kupili nove hlače, če bo ta prijazna in simpatična. ?

NAMIG #2

Nagovorite uporabnika h komentiranju ali všečkanju objave, h glasovanju ali podajanju njegovega mnenja. Če prodajate hlače lahko zapišete: ”Všečkaj to fotografijo, če bi tudi ti z veseljem nosila ta čudovit model hlač!”; če ste lastnik avtopralnice objavite fotografijo opranega avtomobila s pripisom ”Avto je spet kot nov. Kaj pa tvoj, je že potreben pranja?”; če se ukvarjate s prodajo otroških igrač lahko ob videu zapišete ”Ali imate tudi vi doma majhnega razbojnika? Katera je njegova najljubša igrača?”, in tako naprej…

Poglejte si naš uspešen primer takšne objave. V preteklem tednu smo na časovnico turistične agencije EuroGo delili fotografijo dveh prijateljic na plaži in zraven zapisali: ”Označi prijateljico s katero bi se zdaj vsedla na letalo in….POČITNICE!” Doseg ljudi je bil nad 26.000, všečkov kar 249, komentarjev pa več kot 1000! In ne, to ni bila plačana objava, le upoštevali smo NAMIG #2 in dosegli želen rezultat. Velik organski doseg je pri poslovnih Facebook straneh izredno zaželen, cenjen in predvsem zastonj, kar pomeni odlično in brezplačno reklamo za podjetje.

NAMIG #3

Najbrž ste se pri zgornjem namigu vprašali, kaj bi vam sploh pomenilo vseh tistih 249 všečkov na objavi, če na njej ni vašega produkta. Ste že kdaj slišali za citat ”it’s all about listening first, then selling”? (naprej poslušajte, nato prodajajte) Ta stavek je namreč pomembno vodilo marketinga, ki bi ga moral poznati prav vsak podjetnik. Če ponujate rešitev za nek problem, seveda morate poznati tudi njegov vzrok, katerega pa najdete pri ljudeh. Skozi takšne objave lahko spoznate vašo ciljno skupino, njihove interese, zanimanja, obnašanje na internetu in odziv na določene objave. Z uspešnimi objavami lahko dobite navdih za ustvarjanje novih oglasov, spoznate tok komunikacije in v prihodnje s svojimi strankami komunicirate še bolj precizno. Takšne objave vam hkrati omogočajo brezplačno reklamo, saj se s številom všečkov, komentarjev in delitev veča tudi doseg ljudi, ki objavo vidijo. In s tem vidijo vaše podjetje. Kliknejo in pokomentirajo še oni. Potem pa mimogrede opazijo, da ponujate nekaj, kar sami potrebujejo. Hop, pa ste prodali svoj izdelek. ?

NAMIG #4

Seveda pa problem nastane, če ne veste niti kaj bi sploh lahko objavljali. Če ste lastnik Smoothie barčka, je najbrž dolgočasno, če boste dan za dnem objavljali fotografije sveže pripravljenih napitkov za vaše goste, kajne? Bodite raznoliki. Objavljate lahko vse, kar je povezano z vašim delom, kar vas predstavlja in poveže s ciljnim občinstvom na internetu. Če ste danes objavili sliko jagodnega smoothija, poskusite jutri z receptom za najboljši sadni napitek, pojutrijšnjem z videom, kako ga pripravljate, spet drugič objavite sliko in mnenje svoje zadovoljne stranke. Poročajte o prodaji smoothijev v svetu, razkrijte svoje skrivnosti za pripravo le teh, pokažite kje nakupujete sestavine, predstavite svojo vizijo, objavite prispevek o tem, kje ste sploh začeli in kako želite nadaljevati. Možnosti je neskončno!

NAMIG #5

Objavljajte pogosto, če je le možno, naj bo to vsak dan (a ne zanemarite dejstva, da je zmeraj boljša kvaliteta, kot kvantiteta)! Facebookovo pravilo je, da morajo biti objave zanimive za obiskovalce, zato se potrudite, da bodo zmeraj drugačne. Danes objavite sliko, jutri delite povezavo, pojutrišnjem video, čez nekaj dni napišite status; s tem boste sčasoma pridobili večji doseg objav, Facebook pa bo zaradi tega vašo poslovno stran rangiral višje. Pomembno je, da ne objavljajte sliko za sliko, ali povezavo za povezavo, razen če vmes mine vsaj 24ur.

NAMIG #6

In smo tukaj – prodajte dobro spanje, ne vzmetnice. Udobno hojo, ne čevljev. Modo, ne oblačila. Izpostavite najboljšo lastnost vašega produkta/storitve in jo prikažite na tak način, da jo bo kupec začutil. Prikažite vašo rešitev za njihov problem. Velikokrat potrošniki ne vedo kaj potrebujejo, dokler jim tega ne pokažemo!

NAMIG #7

Ta namig bi najbrž moral biti že pod številko 1 in naslov bi moral biti: ”NAJPREJ OSNOVE, POTEM VSE OSTALO”. ? Skrb za urejenost, preglednost in pogostost objav je torej samoumevna. Pogosto pa podjetnikom ni samoumevno, da je zares najbolj pametna odločitev za profilno sliko nastaviti logotip podjetja! To ga namreč predstavlja, po tem je podjetje prepoznano in bo tudi na Facebooku najhitreje opaženo! Tudi naslovna slika mora pritegniti, najbolje je, če tam izpostavite vaše top izdelke ali na zanimiv način prikažete svoje storitve. Ne pozabite pa izpolniti tudi vseh pomembnih podatkov o vašem podjetju – vseh kontaktnih podatkov, odpiralni čas, lokacijo, naslov spletne strani, strategijo podjetja, vašo zgodbo… Vključite možnost ”zapiskov”, če pogosto objavljate poučne članke, možnost ”storitve” ali pa ”trgovine”, da bodo obiskovalci takoj vedeli s čim se ukvarjate. Vključite tudi mnenja strank, ustvarite ”skupino” oboževalcev za svojo stran in tako naprej.

Primer vključitve STORITEV na poslovni Facebook strani.

Primer vključitve ZAPISKOV na poslovni Facebook strani

Če ne veste, kako vse to vključiti v svojo poslovno Facebook stran, sledite spodnjim navodilom:

-> na Facebook strani kliknite NASTAVITVE,

-> nato kliknite UREJANJE STRANI,

-> na desni strani boste videli PREDLOGE in ZAVIHKE,

-> na dnu strani kliknite ADD A TAB in izberite zavihke, katere želite imeti na svoji strani.

 

Če ste še vedno brez idej za kvalitetne Facebook objave ali pa potrebujete pomoč pri urejanju vaše strani, nam pišite na info@boostup.si!