5 razlogov, zaradi katerih so sodelovanja z influencerji neuspešna

2018-03-20T09:09:11+00:00 19/03/2018|

Ni še dolgo od tega, ko smo svoje izdelke ali storitve predstavljali na radiu, televiziji ali na jumbo plakatih, a danes nam sodobna tehnologija omogoča predvsem hitrejše, ugodnejše in hkrati merljive promocije naših produktov na internetu.

Oglaševanje na internetu nam je v letu 2018 predvsem zaradi vsemogočnega Googla in Facebooka že precej domače, v zadnjem času pa se je pojavila tudi nova oblika oglaševanja – influencer marketing.

Influencer = Bloger = Digitalni vplivnež

Z razmahom družbenih omrežij se je z zadnjih letih okrepil medsebojni vpliv posameznikov na množice, ki jih zvesto spremljajo in jim sledijo na vsakem koraku. Te posameznike najpogosteje imenujemo blogerji, instagramerji, youtuberji, lepotni guruji, digitalni vplivneži ali influencerji. Nazivov imajo ogromno, skupna pa jim je predvsem ena stvar – sledijo jim množice ljudi, na katere želijo s svojim mišljenjem, početjem ali dejanji tudi vplivati.

Tukaj pa se je rodila idealna priložnost za vsa sodobna podjetja, ki želijo graditi na prepoznavnosti svoje blagovne znamke, okrepiti vezi med podjetjem in končnimi uporabniki ter nenazadnje, prodati svoj produkt. Gre za oglaševanje izdelkov/storitev s pomočjo digitalnih vplivnežev oziroma influencerjev.

Zakaj lahko influencer oz. digitalni vplivnež proda vaš artikel bolje, kot podjetje samo?

Glavna prednost promocije preko digitalnega vplivneža oziroma influencerja je ta, da izdelek ali storitev prikaže skozi oči povprečnega uporabnika, s čimer se doseže večja kredibilnost oglasa, saj se potencialna stranka z njim lažje poistoveti. Že leta 2016 se je za vsak dolar, vložen v influencer marketing, povrnilo povprečno kar 11,69$ (vir: https://www.rhythmone.com/news/2017/02/16/rhythmone-releases-full-year-2016-influencer-marketing-benchmarks-report#loD0CyBBijtQb61y.97 ), kar pomeni, da je ta način oglaševanja zelo ugoden in profitabilen, a le, če je sodelovanje z digitalnim vplivnežem skrbno premišljeno in strateško zasnovano.

Mnogo podjetij, ki se brezglavo zažene v omenjena sodelovanja namreč na koncu ostane brez profitabilnih in merljivih rezultatov, čemur bi se lahko s premišljenim pristopom zagotovo izognili. Tudi pri tej obliki oglaševanja namreč obstajajo določena pravila, ob upoštevanju katerih se lahko pišejo izjemno uspešne zgodbe, brez da bi padli v katero izmed mnogih pasti, ki jih skriva ena izmed najnovejših oblik marketinga.

Katere so najpogostejše pasti pri sodelovanju podjetij z digitalnimi vplivneži / influencerji?

  • Zavedejo vas visoke številke

Prva in najpogostejša napaka, ki jo podjetja delajo pri izbiri influencerjev je ta, da se preveč fokusirajo na številke – menijo da, večje število sledilcev kot imajo, bolje je; pri čemer pa ne upoštevajo dejstva, da se sledilce da tudi kupiti ali jih dobiti na druge, nelegitimne načine.

Najbolj preprost test slednjega je pogledati kako odzivne so njihove objave – ali imajo število všečkov, delitev, komentarjev v sorazmerju s številom sledilcev? Če je število sledilcev na primer 50.000, všečkov pod fotografijo pa je le do 2000, gre zagotovo za ‘nateg’.

So komentarji pristni, ali gre zgolj za deset različic stavka »vau, kako lepo«? Pristni komentarji vsebujejo daljše stavke, izpostavljajo kaj konkretnega, vsebujejo vprašanje ali oznako druge osebe.

Na spletu sicer obstajajo tudi določene aplikacije in programi za preverjanje pristnosti sledilcev, lahko pa za dokaze o demografiki prosite tudi influencerja osebno.

NASVET: Raje, kot da izberete osebo z večjim številom sledilcev, med katerimi ni veliko vaših potencialnih strank, izberite mikro influencerja oz. digitalnega vplivneža znotraj niše vašega produkta. Njihove objave imajo po navadi boljši odziv, a vas zaradi manjšega števila sledilcev stanejo manj. Tukaj pa je seveda ključnega pomena natančno poznavanje vaše ciljne publike.

Vir: https://medium.com/swlh/why-micro-influencer-marketing-is-the-game-in-2018-fdeda0993c36

  • Ne opredelite svojega cilja

Zagotovo obstaja razlika v pristopu oziroma načinu sodelovanja, če je vaš cilj le povečati bazo sledilcev ali pa povečati prodajo specifičnega izdelka. Strategijo je potrebno zastaviti v skladu z vašim ciljem in če ne boste vedeli, kaj ta je, potem je velika verjetnost, da boste nad rezultati razočarani. Obstaja več načinov sodelovanja; od nagradnih iger, kompenzacij, do uporabe promocijske kode ter še in še – med slednjimi pa je potrebno izbrati tistega, ki bo najbolj učinkovito priigral vaš zastavljen cilj.

 

  • Osredotočate se zgolj na kratkoročne cilje

Velja eno pravilo – s sodelovanjem doseči vaš zgoraj zastavljen cilj. A le z eno objavo je doseči katerikoli cilj v zaželenih ali pričakovanih številkah skorajda nemogoče. Ideja je, da se množici produkt dobro predstavi, približa ter ozavesti, nato pa se jo po določenem obdobju nanj zopet opomni. Samo zaradi enega priporočila oziroma ene objave se produkt ne bo prodal, niti dosegel zadostnega števila ljudi, da bi lahko govorili o zares povečani prepoznavnosti.

Iz naštetih razlogov so sodelovanja z digitalnimi vplivneži ali influencerji, ki trajajo manj kot en mesec skoraj nesmiselna, še posebej če gre za honorarno plačilo, ne le kompenzacijo (manj vrednega) produkta.

 

  • Ne podprete izbranega influencerja oz. digitalnega vplivneža na lastnih platformah

Slednje sicer ni obvezno, lahko pa bistveno izboljša rezultate medsebojnega sodelovanja. Zakaj ne bi objav vašega influencerja delili še vi in zadevo približali vašim potencialnim (ali že obstoječim) strankam, ki vas že tako ali tako spremljajo in jim na tak način zagotovili še nekaj dodatne, zanimive vsebine? Zakaj jim ne bi pokazali, da vaš produkt uporablja tudi nekdo, ki ima vpliv na večjo množico ljudi, ne pa le povprečni uporabniki?

Tukaj pridejo na vrsto tudi vaši profili in strani na družbenih omrežjih – poskrbite, da bodo urejeni, atraktivni ter redno posodobljeni. Če sami niste močni v tem, delo prepustite nekomu, ki je za to specializiran in tako boste poskrbeli za boljše rezultate tako prodajno, kot tudi v primeru zgoraj omenjenih sodelovanj.

 

  • Želite diktirati ali narekovati vsebino

Če ste že dokazali influencerjevo kredibilnost in pristnost njegovih sledilcev, se morate tudi zavedati, da influencer, ki je dosegel prelomnice skozi svoje delo, najbrž dobro ve kaj dela. Nihče ne pozna njegove sledilce bolje kot on sam, prav tako tudi nihče ne ve, na kakšne vsebine se najbolje odzivajo ter kako jim postreči zadevo, da jim bo karseda atraktivna in zanimiva. Ali menite, da bi napisana objava iz vaše strani na njegovih sledilcih pustila boljši vtis, kot če objavo napiše on sam? Seveda ne.

Vaša naloga je zadevo zasnovati strateško, vsebinski del pa prepustite njim. Samo oni sami bodo lahko vaš produkt predstavili avtentično in če ste izbrali pravega digitalnega vplivneža, bo tak način sodelovanja zagotovo dosegel maksimalni učinek. Kakor hitro boste želeli diktirati vsebino, digitalni vplivnež oz. influencer ne bo mogel izpasti pristno, kar se bo v objavah čutilo in učinek bo začel eksponentno padati.

 

Nič se ne posodablja hitreje, kot internet. Algoritmi se spreminjajo dnevno, prav tako trendi. Toliko, kot je možnosti za zaslužek, je možnosti tudi za neuspeh, zato bodite iskreni sami s sabo in v primeru da ugotovite, da na nekem področju niste dovolj močni, poiščite nekoga, ki je.

Na srečo se z razvojem digitalnega oglaševanja in influencer marketinga razvijajo tudi sodobne storitve in že obstajajo podjetja, ki vam lahko priskočijo na pomoč.

Ponosni smo, da smo edino podjetje v Sloveniji, ki se ukvarja tako z oglaševanjem na internetu kot tudi z iskanjem primernih digitalnih vplivnežev za vaše podjetje!

Vse na enem mestu! 

Za več informacij ali ponudbo koordinacije z digitalnim vplivnežem nam lahko pišete na info@boostup.si!

 

Avtorica članka: Adrijana Brečko, BOOST UP